Forum Forum Polskich Wieżowców Strona Główna Forum Polskich Wieżowców
Forum Polskich Wieżowców - skyscrapercity.com - FPW awaryjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Warszawa] Remont Krakowskiego Przedmieścia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Polskich Wieżowców Strona Główna -> Infrastruktura drogowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vercetti
Administrator



Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:07, 21 Wrz 2006    Temat postu: [Warszawa] Remont Krakowskiego Przedmieścia

rzeczpospolita:

Rusza remont na Trakcie Królewskim


Cytat:
W piątek o godz. 22, czyli półtora roku po terminie, drogowcy zamkną Krakowskie Przedmieście między ul. Świętokrzyską a Królewską

Dla warszawiaków będzie to mała rewolucja, którą urzędnicy wywołują na dodatek już po powrocie mieszkańców z wakacji. Od jutra samochody mają zniknąć z Krakowskiego Przedmieścia na zawsze. Za 15 miesięcy zaniedbana ulica ma się zamienić w przyjazny pieszym deptak, na którym pojawiać się będą tylko pojazdy komunikacji miejskiej.

Podziemny poślizg
Mimo rekordowo długich przygotowań przebudowa prestiżowej ulicy i tak zaczyna się od niespodzianek. Dowiedzieliśmy się, że jeden z najemców punktów handlowych w przejściu podziemnym między Akademią Sztuk Pięknych a Uniwersytetem Warszawskim odmówił opuszczenia lokalu. Dlatego drogowcy nie mogą jeszcze rozpocząć jego zasypywania. Adam Stawicki z Zarządu Dróg Miejskich powiedział nam wczoraj, że urzędnicy muszą poczekać do października, kiedy najemcy wygaśnie umowa. Co będzie się działo do tego czasu? W sobotę rano robotnicy mają zdejmować nawierzchnię od strony Świętokrzyskiej. Jednocześnie zajmą się przekładaniem podziemnych instalacji i zabezpieczaniem izolacji fundamentów budynku PAN przy pomniku Kopernika.

Projekt zakłada ingerencję w grunt na głębokość jednego metra - prawie jak przybudowie autostrad. Z powodu braków w projekcie drogowcy nie do końca wiedzą, co znajduje się pod ziemią. To oznacza zaś ryzyko uszkodzenia instalacji wodociągowych, ciepłowniczych, telekomunikacyjnych itp.

- Mamy wciąż duże zastrzeżenia do dokumentacji projektowej -przyznaje wicedyrektor ZDM Mirosław Kazubek. - Dlatego dopóki nie skończymy dłubać w ziemi, każdy etap inwestycji będzie nadzorował powołany przed miesiącem zespół złożony z zarządców podziemnych urządzeń.

Projekt na zlecenie Biura Naczelnego Architekta przygotowało za ponad 1,5 mln zł konsorcjum firm Crowley, Atkins i Salans. Według Norberta Urbaniaka z Crowleya specjaliści uwzględnili wszystkie kolizje sieci na obszarze Krakowskiego Przedmieścia zgodnie z dostępną dokumentacją miasta. Skąd w takim razie problem? Pod ziemią mogą występować sieci wykonane wczasach, gdy nie była jeszcze wymagana pełna inwentaryzacja.

Szewc od asfaltu
Dokumentacja projektowa powstała bez udziału ZDM, czyli inwestora przebudowy Krakowskiego Przedmieścia. Drogowcy mają pretensję o wynajęcie do opracowania projektu zewnętrznej firmy.

-To jak umieszczanie pośrednika między szewcem a butem - porównuje dyrektor Kazubek.

Ale naczelny architekt miasta Michał Borowski przekonuje, że gdyby prace w całości nadzorował ZDM, ulica wyglądałaby jak Marszałkowska po ostatnim remoncie: nowy asfalt, nieefektowne chodniki i brak zieleni.

-Krakowskie Przedmieście musi zamienić się w imponującą przestrzeń publiczną na europejskim poziomie - twierdzi Borowski. -A zarządzany jak za komuny ZDM wymaga gruntownej reorganizacji.

Po przebudowie ulica zyska nowe granitowe chodniki, a zwężona jezdnia granitowy bruk. Pojawią się nowe latarnie i elementy małej architektury, np. reprodukcje obrazów Canaletta wtopione w chodnik.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cichus1




Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:50, 21 Wrz 2006    Temat postu:



Omijajcie Krakowskie Przedmieście podczas remontu

Cytat:
Na pewno jesień, a być może cała zima w korkach wokół remontowanego Krakowskiego Przedmieścia. Dziś o godz. 22 drogowcy zamkną je między Świętokrzyską a Królewską, by zamieniło się w deptak

Wszyscy zmotoryzowani po raz ostatni mogą dziś pojechać Traktem Królewskim koło Uniwersytetu. Po zakończeniu prac wrócą tam tylko autobusy, taksówki i samochody uprzywilejowane. - Szkoda! Choć tu pełno dziur, to lubiłem jeździć tędy na Starówkę - mówił Adam Lewandowski, którego zagadnęliśmy przy skrzyżowaniu z Królewską, gdy stał w swojej toyocie przed czerwonym światłem.

Właśnie tu w poprzek ulicy staną dziś barierki. Z drugiej strony zablokowany będzie wjazd przy Świętokrzyskiej. - W sobotę od razu zabieramy się do pracy. Na początek będzie zdarty asfalt do ul. Traugutta. Wkrótce zacznie się wymiana podziemnych instalacji - zapowiada Agnieszka Kuźma-Filipek, rzeczniczka Mostostalu Warszawy, który jest głównym wykonawcą prac na Krakowskim Przedmieściu.

Po zerwaniu asfaltu zobaczymy starą kamienną kostkę brukową. Co się z nią stanie? - Zobowiązaliśmy wykonawcę, żeby przywiózł ją do naszych magazynów. Wykorzystamy ją w innych miejscach - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Od soboty trzeba się liczyć z uciążliwymi objazdami. Najdotkliwiej odczują to pasażerowie autobusów, bo znacznie wydłuży się przejazd Traktem Królewskim. Niewykluczone, że na wąskich ulicach objazdowych - Jasnej czy Mazowieckiej - autobusy będą utykać w korkach. W niektórych miejscach udało się wprawdzie przesunąć krawężniki, ale wczoraj nadal częściowo blokowały je parkujące w poprzek samochody. Drogowcy liczą, że kierowcy dziś przestawią swoje auta, tak żeby zmieściły się tam po dwa pasy ruchu - jeden dla autobusów, drugi dla samochodów.

O dojazd do swoich domów martwią się zaś mieszkańcy kamienic na Krakowskim Przedmieściu. Wykonawca remontu uspokaja: - Do każdej posesji będzie można dojechać samochodem przez plac budowy albo z innej strony. Na naszej stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych] umieścimy wkrótce dokładną mapę dojazdów - obiecuje Agnieszka Kuźma-Filipek.

ZDM zapowiada, że do 15 listopada zostanie przebudowany końcowy odcinek Nowego Światu od Świętokrzyskiej do pomnika Kopernika. To będzie jedyny fragment, gdzie na jezdni pojawi się asfalt. Dalej ulica - podobnie jak chodniki - będzie wyłożona granitem.

Zgodnie z umową przebudowa odcinka do ul. Królewskiej powinna się zakończyć po czterech miesiącach, czyli do 23 stycznia. Czy termin zostanie dotrzymany, zależy od pogody. - W umowie jest klauzula, że w przypadku złych warunków atmosferycznych prace mogą się nieco wydłużyć - zastrzega Norbert Urbaniak z firmy Crowley, która jest liderem konsorcjum odpowiedzialnego za przygotowanie projektu.

W przypadku mroźnej i śnieżnej zimy istnieje zatem groźba, że cała przebudowa aż do pl. Zamkowego nie zakończy się w planowanym terminie, czyli w listopadzie 2007 r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Polskich Wieżowców Strona Główna -> Infrastruktura drogowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin