Forum Forum Polskich Wieżowców Strona Główna Forum Polskich Wieżowców
Forum Polskich Wieżowców - skyscrapercity.com - FPW awaryjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Warszawa] Budowa stacji metra Marymont

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Polskich Wieżowców Strona Główna -> Wieści z budowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petr




Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:31, 21 Wrz 2006    Temat postu: [Warszawa] Budowa stacji metra Marymont

gazeta.pl
Cytat:
Próbne jazdy pociągów na stacji Marymont
Krzysztof Śmietana
2006-09-21, ostatnia aktualizacja 2006-09-21 10:23
Pierwsze pociągi na stacji Marymont już za dwa tygodnie. Ale tylko na próbę - ponieważ nie mają tu gdzie zawracać, metro sprawdzi, jak często będą mogły kursować

Stacja Marymont jest już niemal gotowa. Pod ziemią i na powierzchni trwają właśnie prace wykończeniowe. Robotnicy układają na ścianach płytki i metalowe panele, które mają nieco wygłuszać hałas nadjeżdżających pociągów. Projektant postawił na dość skromny wystrój. Nie będzie drewna czy specjalnie ciosanych kamieni jak na stacji Plac Wilsona. Wnętrze jest utrzymane w kolorze szarym i niebieskim. Na ścianach widać płytki z gresu, a na posadzce granit. Stacja jest jednak dość przestronna. Za kilka dni ma być podwieszony kilkumetrowy żyrandol, który ma oświetlać niemal cały peron. Ten znalazł się 15 m pod powierzchnią chodnika przylegającego do Hali Marymonckiej. Kolejne stacje na Bielanach będą już o wiele płytsze.

W październiku wykonawcy Marymontu zamierzają udostępnić rozkopane przez ponad rok chodniki i jezdnię przed Halą Marymoncką. Właśnie kończy się ich odbudowa. W tym czasie do nowej stacji mają też dotrzeć pierwsze pociągi. Na razie na próbę. Chodzi o to, żeby przetestować różne warianty obsługi stacji. Bo przez prawie rok pociągi nie będą stąd jeździć bezpośrednio do Kabat, ale tylko 600 m do pl. Wilsona. Tutaj pasażerów czeka przesiadka do kolejnego wagonu na południe miasta. W czasie prób okaże się, czy wahadłowy skład pod Żoliborzem może kursować jednym torem równie często jak pozostałe pociągi z pl. Wilsona do Kabat, czyli co niecałe trzy minuty. Żeby to było możliwe, dwaj maszyniści cały czas mają w nim siedzieć na obu końcach (jeden musiałby biegać po peronie między kabinami).

O tym zamieszaniu, które czeka i pasażerów, i "Metro", "Gazeta" pisała już rok temu, gdy stało się jasne, że razem ze stacją Marymont nie zostanie otwarty następny przystanek Słodowiec. Dopiero tam zaplanowano bowiem miejsce pod tory, na których pociągi mogłyby zawracać tak jak dziś za stacją Plac Wilsona. Jak się dowiedzieliśmy, tuż pod Trasą AK górnicy zaczęli już drążyć tunel, który będzie prowadzić do Słodowca. Na ul. Kasprowicza widać z kolei wykop pod samą stację, która będzie gotowa za rok.

W listopadzie planowane są kolejne próby na Marymoncie - tym razem pożarowe, a także odbiory techniczne. Jeśli wszystko będzie w porządku, stacja zostanie otwarta 15 grudnia. Okoliczni mieszkańcy zastanawiają się jednak, czy do tego czasu uda się wyremontować zapyziałe przejście podziemne pod ul. Słowackiego, które będzie jedynym dojściem do stacji m.in. z przystanków tramwajowych. - Za kilka dni podpisujemy umowę z firmą, która je przebuduje. Do połowy grudnia będzie wyremontowane - obiecała wczoraj Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Wystrój przejścia ma nawiązywać do tego , co zobaczymy na stacji. Posadzka będzie granitowa, na ścianach pojawią się płytki z gresu. Na czas remontu zostaną zlikwidowane podziemne punkty handlowe. Czy potem znowu będą działać? To zależy od tego, jaki będzie ruch w przejściu po otwarciu stacji metra. Jeśli nie będą przeszkadzać pieszym, zostaną odtworzone - zapowiada Urszula Nelken.

galeria zdjęć stacji: [link widoczny dla zalogowanych]
Wyjście prezentuje się bardzo okazale. Z której to strony?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martm
Gość






PostWysłany: Czw 13:57, 21 Wrz 2006    Temat postu:

brzydkie sa te daszki
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr-Stettin
Gość






PostWysłany: Czw 16:02, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Daszek trochę zbyt ciężki...zbyt tradycyjna konstrukcja, ale nie ma co narzekać Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vdr




Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw, Mokotów

PostWysłany: Czw 20:35, 21 Wrz 2006    Temat postu:

martm napisał:
brzydkie sa te daszki


Dobrze że nie niebieskie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Polskich Wieżowców Strona Główna -> Wieści z budowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin